domingo, 13 de marzo de 2011

Acabem amb l'analfabetisme audiovisual

Por una asignatura sobre televisión, Internet y videojuegos

Varias organizaciones defienden la introducción de la asignatura "Cultura Audiovisual" en ESO y Bachillerato, para acabar con el "analfabetismo audiovisual"

Organizaciones relacionadas con la industria audiovisual y distintos colectivos sociales han elaborado un manifiesto en defensa de la introducción de la asignatura de "Cultura Audiovisual" en ESO y Bachillerato.
Estas entidades consideran que los adolescentes consumen mucha televisión, Internet y videojuegos, pero se caracterizan por un considerable "analfabetismo audiovisual", según señaló Esperanza Rodríguez, de la Asociación de Usuarios de la Comunicación (AUC).

Font: http://www.publico.es/

_________________________________________________________________

Actualment, Internet,la digitalització i tot el món multimèdia està més d'actualitat que mai, l'evolució que tot aquest sector ha tingut els darrers anys ha produit tot un impacte en les societats, i, és per això que no hem sigut cap obstacle i ens hem anat adaptant i deixant introduir aquesta tecnologia a tot el nostre entorn. En tots els sitemes operatius de les diferents empreses, a casa, a les escoles... avui en dia ho tenim a tot arreu.

Passem hores davant de l'ordinador, ja sigui per treballar o per oci, passem hores i hores cercant informació i rebent-ne, escribint i llegint mails, mirant vídeos, teleseries o pel·lícules on-line... La comunicació Audiovisual esdevé més rellevant que mai... Una introducció al coneixement del llenguatge audiovisual i diferents tècniques audiovisuals seran sempre positives per l'alumne, especialment en l'actualitati amb la introducció deles eines TIC.

És per tots aquests motius que tinc una visió positiva de la introducció de l'assignatura Cultura Audiovisual a ESO i Batxillerat. No crec que hagi de tenir les mateixes hores de dedicació que una assignatura troncal, però en tot cas, dedicar-ne unes hores com a assignatura optativa pot ser del tot fructuós. No es tracta d'aprendre a sumar o a llegir, però si de com percebre/tractar allò que veiem a la televisió o a l'ordinador, que llegim a Internet, d'anar més enllà i entendre el concepte de la manipulació que poden fer els mitjans sobre les persones. Despertar en l'alumne una part més analítica de les tècniques psicològiques i percepció humanes aplicades a aquest àmbit audiovisual.

No hay comentarios: